Holla...

its all about me, myself & i..thanks for those who are willing to read the post..daaa...

Sunday, August 7, 2011

1001 Kisah Terawih

Salam,
Entri kali ni nak cerita ttg TERAWIH..Bila difikir2 kan balik, ade baaaaanyak kisah antara aku & terawih...hmmm, aku mula pergi solat sunat terawih ketika berada di tingkatan 2. Tu pun kdg2 pegi & kdg2 x...selalunya aku akan pegi terawih dgn sahabat aku Masyitoh Yusoff..agak2 sebelum azan, aku dah muncul kat depan umh dia naik motor..ade mood terawih, kitorg pegi la....xder mood, telekung dgn sejadah lipat2 boh dlm raga motor jer...nun ke Kuala Kedah la kitorang terawih (umh Noor Aznita)...pegi sembang2+gosip2...then cukup waktu 8, kitorang balik la...hehehe...senyum2 aku dgn masyitoh bila terkenangkan zaman kanak2 dulu...dah la xder lesen motor..agak bahaya laaa..tp, kononnya kami rase sume polis pegi terawih..tu yg xder roadblock...wahahahahahaha.......

Then, ade lg kisah...selalunya aku dgn Masyitoh buat 8 ajer..konon xlarat..ade 1 aritu, aku dgn masyitoh teringin nak buat habis..konon lps ni dh nk berpecah balik raya ke kampung, xleh terawih lg kt surau ni....bila cukup 20, aku dgn masyitoh sujud xbangun2.....rupenya kene baca qunut...huhuhuhuhuhu...tu la...sume org tgk..malunyer....nsb baik la kami ari last terawih kat ctu...

Ade satu lg kisah...disurau yg sama....Surau Taman Tunku Yaakob, kami berterawih dengan gembira dan jayanya....sampaila satu time nak sujud...masyitoh TERmuntah atas sejadah......ALAMAK!!!!!......malu xterkata..hehe..dah la kene marah dgn makcik2 yg kat depan sbb telekung dorg kene muntah...makcik tu siap sound lg.."dah tau nak terawih, jgn la makan byk..."...hmmm, makcik tu mcm xmemahami jer..hangin jugak la aku time tu..kesian masyitoh......kami pn balik...agk lama la plak aku dgn masyitoh xpegi terawih geram...

Terawih tahun2 yg berikutnya plak aku pegi sorg2 sbb masyitoh selalu pegi masjid zahir dgn family..aku pegi terawih tersipu2 malu meowww sbb bf aku (setaman) pun solat terawih kat masjid yg sama...hati berbunga2 tgk si dia pakai baju melayu..terserempak pn senyum2 kambing..hohohohohohoh....kenyit2 mata gitu....hehehe..tu la kenangan manis time aku terawih..skrg xmanis sbb si dia telah pn berkahwin, ade anak dh pun....semalam terserempak kat surau, jeling2 je la....

Arini....tahun 2011, aku berterawih dgn sorg lg sahabat aku SITI SARA GHAZALI...aku sgt2 hepi..mcm xpercaya je hubungan persahabatan yang dibina dari tahun 2007 boleh berterusan sampai saat ni.harap hubungan aku dengan masyitoh & sara kekal ke akhir hayat..sahabat adalah anugerah paling indah kurniaan Allah untuk aku...skrg, tiap2 hari aku terawih dgn sara..aku sgt2 bahagia...terawih bersama mak, masyitoh dan sara adalah termasuk dlm wishlist aku..alhamdulillah Allah telah tunaikan impian aku...tinggal lagi, aku teringin nak berterawih bersama suami tercinta..alangkah indahnya......Ya Allah, tunaikanlah impian aku yg satu ni...amin.....


Baru balik terawih surau sauna!!!!

No comments:

Post a Comment